Komm, mein freund (Melchior Franck)

From ChoralWiki
Jump to navigation Jump to search

Music files

L E G E N D Disclaimer How to download
ICON SOURCE
Icon_pdf.gif Pdf
Icon_snd.gif Midi
MusicXML.png MusicXML
Logo_capella-software_kurz_2011_16x16.png Capella
File details.gif File details
Question.gif Help
  • (Posted 2022-03-28)  CPDL #68591:         
Editor: Gerd Eichler (submitted 2022-03-28).   Score information: A4, 8 pages, 252 kB   Copyright: CPDL
Edition notes: Transcribed from original print, Mensurstrich layout, original key signature and note values, clefs modernized, musica ficta clearly marked.

General Information

Title: Komm, mein freund
Composer: Melchior Franck
Lyricist:
Number of voices: 6vv   Voicing: SSATTB
Genre: SacredMotet

Language: German
Instruments: A cappella

First published: 1608 in Geistliche Gesäng und Melodeyen, no. 11
Description: 

External websites:

Original text and translations

German.png German text

Hohelied 7, 12-14
12  Komm mein Freund, laß uns auffs Feld hinaus gehen und auff den Dörffern bleiben. 13  Daß wir frü auffstehn zu den Weinbergen, daß wir sehen, ob der Weinstock blühet und Augen gewonnen habe, ob die Granatöpffelbäum außgeschlagen sind. Da wil ich dir meine Brüste geben. 14  Die Lilien geben den Ruch und für unser Thür sind allerley edele Früchte. Mein Freund ich habe dir beide heurige und fernige.